Şirket Profili

 

1976 yılında açılan ilk züccaciye mağazası ile temelleri atılan Porland markasının, doğuşu sayılabilecek bu ilk adımdan sonra, 1984 yılında İmge Ticaret şirketi kurularak özellikle gastronomi tüketicilerine yönelik masa üstü malzemeler pazarlama faaliyeti yürütülür.1980'lerin sonuna doğru üretime yöneliş başlar. 1992'de Gebze'de, Porland Porselen San. ve Tic. A.Ş kurulur. Artan pazar taleplerini karşılayabilmek ve ihracatı desteklemek amacıyla 1996 yılında Bilecik tesisleri faaliyete geçer.Porland, bugün yurtiçinde ve dışında hızlı büyüyen ve tercih edilen, saygın bir oyuncu konumundadır. Güçlü yapısı, çağdaş bakış açısı, teknolojiye verdiği önem ve üretim kapasitesi ile Porland; 1500'e yakın nitelikli insan gücüyle sektörde büyük istihdam yaratan ve çok geniş pazarlama - satış kadrosuna sahip bir şirkettir.

Porselen üretiminin yanısıra portföyündeki üç markası (Festino, Fiamma, Porland Style), yılda yaklaşık 70 milyon adet üretim kapasitesi, 20'yi aşkın mağazası ve pek çok satış noktası ile sektörde önemli bir yere sahip olan Porland, başarısını uluslararası platformlara da taşıyarak dört ana kıtada 30'dan fazla ülkeye üretiminin % 65'ni ihraç etmektedir.

20 yılı aşkın Ar-Ge deneyimine ve güncel teknoloji ile donatılmış Ar-Ge laboratuvarlarına sahip olan Porland, bu yöndeki çalışmalarını strateji ve büyüme hedeflerine paralel olarak şekillendirmiş, bu çerçevede hedef pazarlara optimize edilmiş ürünleri, yaratıcı tasarımları, çevreci yaklaşımlarla sunmuştur.

Sektörel bazda sürdürülebilir rekabet gücü için Ar-Ge yatırımlarına verdiği önemin yanı sıra insan sağlığı ve çevresel konularda ki girişimleri ile atık yönetimi uygulamaları konusunda da önemli girişimleri bulunmaktadır.

Porland, Türkiye'nin ilk renkli porselen üretimini yapan ve Türk Standartları Enstitüsünün 10850 kalite belgesine ilk sahip olan, ayrıca İngiliz kalite standardı olan BS 4034 belgesine sahip yerli porselen üreticisidir.